Sürekli Değişen Algoritmalarla: Sosyal Medya Etkileşimi Nasıl Arttırılır?

09 Temmuz 21

Sürekli Değişen Algoritmalarla: Sosyal Medya Etkileşimi Nasıl Arttırılır?

Markaların daha büyük kitlelere ulaşabilmesi için sosyal medya kullanımının son derece önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Fakat bu kitlelere ulaşmak yalnızca sosyal medyada yer almakla elde edilecek bir durum değildir. Hedef kitlenize ulaşabilmek ve onlarla çift yönlü bir iletişim sürdürebilmek için uygulamanız gereken bazı adımlar bulunmakta. Netrom Creative olarak sizlere bu yazımızda; sosyal medyada kitlelere nasıl ulaşabileceğinize dair bilgiler paylaştık.

Sosyal medya hesaplarından paylaşım yapmak karşılıklı etkileşimin sağlanması için yeterli olmamaktadır. Paylaşımlarınıza gelen beğeni, yorum, bağlantı tıklamaları, mesajlar gibi bir çok farklı algoritma bu sürecin içerisinde yer almaktadır. Uçsuz bucaksız sosyal medya platformlarında öne çıkmak ve kitlenizin sizi görmesini sağlamak için en önemli adım özgün ve kaliteli içerikler oluşturmaktır. Kitlelerde sizinle iletişime geçme isteği oluşturacak içerikler ile marka bilinirliği yolunda önemli bir adım atmış olursunuz. Hedef kitleden gelen iletişim talebine aynı şekilde yorum veya mesaj yoluyla karşılık vererek sürekli ve döngü halinde bir kile edinebilirsiniz. Unutmayın ki markanızla etkileşime geçen bir kullanıcı beraberinde potansiyel kullanıcıları da getirmektedir.

Bu noktada dikkat edilmesi gereken bir diğer konu; sürekli olarak potansiyel kitle veya potansiyel müşteri elde etme arzusunun oluşmaması gerektiği. Sosyal medyada uyguladığınız sağlıklı bir etkileşim mevcuttaki kitleniz ile markanız arasında kuvvetli bir ilişki kurulmasını sağlar. Hizmet kapsamınızda olan ve sosyal medyada sunduğunuz hizmete dair bir ihtiyaç duyduklarında akıllarına ilk olarak siz gelirsiniz ve böylelikle sadık bir kitle elde etmiş olursunuz.

Sosyal medyada etkileşimin elde edilmesi için önceden belirlenen plan kapsamında ilerlemek gerekmektedir. Markanızın sosyal medya stratejisi kapsamında oluşturulan doğru bir plan, yalnızca hedef kitleye ulaşmak için değil markanız için de faydalı olacaktır. Peki bu planda hangi maddelere dikkat edilmesi gerekiyor? Bu noktada belirlenmesi gereken ilk konu hitap ettiğimiz hedef kitleyi tanımlamak. Hedef kitlenizi tanımlarken etkileşimin sağlanması için neyi sevdiklerini ve neye daha çok ilgi gösterdiklerini bilmeniz gerekiyor. Gelen tepkilerden yapabileceğiniz bir ölçümleme ile hedef kitlenin hangi içerikleri, fotoğraf, video, carousel gibi hangi yöntemle görmek istediğini belirleyebilirsiniz. Bu noktada hedef kitleye “nasıl içerikler görmek istersiniz?” gibi sorular yönelterek hem ihtiyacınız olan bilgiyi edinir, hem de ilgili bir marka imajına sahip olursunuz.

Sektör ve kurumlar özelinde değişse de sosyal medyada fazla resmi ve kurumsal bir dil kullanmak hedef kitle ile aranızda mesafe oluşmasına sebebiyet verebilir. Kitlenin markanızla etkileşim oluşturması için daha samimi ve keyifli bir sosyal medya dili oluşturmalısınız. Sürekli olarak reklam içerikleri paylaşmadan, kitlenin ihtiyacı olan veya görmek istediği içerikleri samimi bir dille aktarmak etkileşimin oluşmasında oldukça önemlidir. Ayrıca düzenleyeceğiniz ufak yarışmalar veya kitleye yöneltilen “sizce?” vurgulu sorularla bu etkileşimi kuvvetlendirebilirsiniz.

İnsanların hafızalarında yer edinen ve tercih edilen bir marka olmak için size uygun bir imaj oluşturmanız gerekmekte. Kullanıcı adınız, tasarımlarda kullandığınız renkler, iletişim diliniz gibi tüm detaylar markanızın kişiliğini yansıtmalıdır. Netrom Creative olarak, hizmet verdiğimiz tüm müşterilerimiz için kurum kültürüne ait bir sosyal medya planlaması oluşturuyoruz ve marka bilinirliğinin sağlanması için bu plan kapsamında ilerliyoruz.