Markanız İçin En Uygun Sosyal Medya Platformu Hangisi?
25 Ağustos 21
Günümüzde, dijital dünyanın gücünün farkında olan tüm kurumlar için sosyal medya kullanımı oldukça önemli. Dünyada 3.96 milyar (DataReportal) , ülkemizde ise 54 milyon insan sosyal medya kullanımı gerçekleştirmekte. Böylesine ciddi bir kalabalıkta ulaşılabilirliğin fazla olması kadar rakiplerin sayısı da oldukça fazladır. İşte tam bu noktada kurumlar için doğru bir sosyal medya stratejisi kapsamında, doğru platformlarda yer alma durumu gerekmektedir. Tabii bu kararı vermeden önce belirlenmesi gereken ilk madde markanın hedef kitlesinin çok iyi bir şekilde tanınması ve bu kitlenin hangi platformlarda yer aldığı konusunda bilgi sahibi olunmalıdır.
Sosyal medya platformlarında uygulanacak olan doğru adımlar ile görünmez bir hesap olmak yerine potansiyel müşteriler ile bir iletişim kurularak marka bilinirliği üst seviyelere çıkartılabilir. Bunun için hedef kitlenin, potansiyel müşteri kitlesinin ve bu kitlelerin hangi platformlarda vakit geçirdiklerinin detaylandırılması gerekmektedir. Kurumların bulundukları sektöre göre bu detaylandırmalar yapılabilirken, aynı sektörde bulunan rakiplerin en çok hangi platformları kullandıkları da incelenebilir. Örneğin; beyaz yaka çalışan sayısının fazla bulunduğu veya B2B pazarlama ihtiyacı duyan kurumlar LinkedIn’de daha aktif bir kullanım sağlarken, perakende sektöründeki kurumlar Instagram’ı daha aktif kullanmakta. Bu şekilde yapılacak olan detaylı analizler ile doğru platformlarda konumlanma sağlanarak hem boşa bir zaman kaybı yaşanmasının önüne geçilir hem de kalabalıklaşan sosyal medya dünyasında kitlelere erişim sağlanır.
Peki günümüzde aktif bir şekilde kullanılan sosyal medya platformlarının öne çıkmalarını sağlayan özellikleri nelerdir?
Markalar için :
Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook geniş kitlelere ulaşmaya olanak tanıyor. Ülkemizde %60’lık bir oranla erkek kullanıcıya sahip olan Facebook, 25-44 yaş aralığı ile de kurumların detaylı bir demografik analiz elde etmesini sağlıyor. Eğer ki tüketiciye direkt olarak ürün satışı yapan bir kurumdan bahsediyorsak Facebook reklamları aracılığıyla satışları yükseltme veya satın almaya yönlendirme sağlanabilir.
Instagram:
En büyük görsel içerik platformu olan Instagram B2C (işletmeden tüketiciye) kurumlar için en uygun sosyal medya platformlarından biridir. Facebook’a kıyasla kullanıcılarının yarısından fazlasının daha aktif bir kullanım sağladığı platform yapılan araştırmalara göre 18-34 yaş aralığında olan bir kitleyi barındırmakta. Kullanıcıların cinsiyetleri arasında bariz bir fark bulunmazken, yapılan yaratıcı ve dikkat çekici içerikler hızlı bir şekilde çok geniş bir kitleye ulaşım sağlayabilir.
Diğer tüm sosyal medya platformlarına göre daha resmi bir kullanım diline sahip olan LinkedIn ağırlıklı olarak B2B (işletmeden işletmeye) kurumları tarafından tercih edilmektedir. Kullanıcıların yaşlarına bakıldığında ağırlıklı olarak çalışan 25-45 yaş aralığı öne çıkarken, kadın-erkek kullanımında önemli bir fark görülmemektedir. Sektörle ve kurumla ilgili makalelerin paylaşabildiği, bağlantılar ile etkileşimin kurulduğu platformda IK süreçleri de sürdürülebilir.
Anlık ve gerçek zamanlı paylaşımların yapıldığı bir platform olan Twitter; sınırlı karakter sayısı ile haber veya görüş sunmaya imkan tanımaktadır. Kullanıcıların eğitim düzeyi en yüksek olan platformlardan biri olan Twitter’ın yaş aralığı 18-24’tür. Ağırlıklı olarak B2C, bazen B2B kurumlar tarafından verimli bir şekilde kullanılan platform müşteriler ile ilgili ve samimi bir iletişim oluşmasına olanak sağlamaktadır.
Tüm sosyal medya platformlarının kendi alanında ve kendi dinamiklerinde belli bir gücü olduğunu bilmeli ve bu platformların da kendi içlerinde bir yarışta olduklarını unutmamalıyız. Kurumların her mecrada bulunması gerekiyor gibi bir şart aranmıyorken, bu seçimin yapılmasında profesyonel bir destek alınmasının oldukça önemli olduğunu belirtmek isteriz. Netrom Creative olarak bizler müşterilerimizi anlıyor, hedef kitleleri ile ilgili onları tanıyor ve kendileri için uygun mecraları belirliyoruz Rekabetin üst düzeyde olduğu dijital dünyada marka bilinirliğini başarılı bir şekilde sağlayabilmek için güçlü iş ortağı seçiminde bulunmak en önemli adımlardan biridir.