Instagram Story’lerde Reklamın Önemi
18 Ekim 21
Geçmiş zamandan hatırlayacağımız üzere Facebook’a bağlı olan Instagram; dönemin en popüler uygulamalarından biri olan Snapchat’in popülerliğini stories özelliğini devreye sokarak elinden almıştı.
Instagram kullanıcılarının oldukça fazla ilgisini çeken stories (hikayeler) özelliği geldiğimiz noktada yalnızca bireysel kullanıcılar için değil kurumsal kullanıcılar için de büyük bir öneme sahip. İzmir’de faaliyetlerini gösteren Netrom Reklam Ajansı olarak bu yazımızda sizlerle Instgram hikayeleri ve burada verilen reklamın önemini paylaşacağız.
Kullanıcı sayısının 1 milyarı geçtiği Instagram uygulamasını günde ortalama 400 milyon kullanıcı aktif olarak kullanmaktadır. Hazırlanan ve paylaşılan içeriklerin maksimum seviyede yaşandığı platformda birçok kurumsal firma da yer alarak, profesyonel bir kullanım sergilemektedir.
Peki story reklamlarını önemli kılan noktalar neler?
Günümüzde hem sosyal medya platformlarında hem de gündelik yaşantımızda oldukça fazla reklama maruz kalmaktayız. Durum böyle olunca kullanıcılar aşırı reklama maruz kalmaktan rahatsız olmakta. Instagram Story reklamları en fazla 15 saniye ekranda yer alıp, 24 saat sonra da otomatik olarak silinmesi nedeniyle rahatsızlığı minimuma indirmektedir. Bu sayede kullanıcı karşısında kısa sürede izlenebilir sponsorlu bir içerik görmektedir. Ayrıca geleneksel medyaya kıyasla kullanıcılar karşılarına çıkan tüm içerik veya reklamları tek bir hareket ile kapatabilir, “kaydırabilir.” Kullanıcının karşısına çıkan ürün/hizmet ilgisini çekmediği noktada uygulamaya tekrar girildiğinde bu ilgi çekmeyen içerikler tekrar yayınlanmamakta olup, farklı içerikler sunulmaktadır. Bu da hikayelerin izlenmesini sağlamaktadır.
Platformun genelinde hakim olan samimi dil, storylerde sunulan anket-yarışma-soru sorma gibi içerikler ile kullanıcılara ve fikirlerine değer verildiği gösterilmektedir. Bu şekilde bir kullanım sağlayan markalar da hedef kitlesi ile çift yönlü bir iletişim elde ederek öne çıkmaktadırlar.
Yukarı Kaydır!
Kullanıcılara sunulan “yukarı kaydır” özelliği ile call to action yapma imkanı sunularak içeriklerini etkileşimi attırmak mümkünken, reklamda yer alan ilgili linke yapılan ziyaret oranı artmaktadır. Burada sayılabilecek tek olumsuzluk verilen linklerin her zaman kullanılan tarayıcı yerine Instagram tarayıcısında açılıyor olması.
Marka bilinirliği sağlamak isteyen işletmeler Instagram Storyler üzerinden kaliteli içerik ve reklam üretimini doğru bir şekilde sağlamalılardır. Bizler Netrom Reklam Ajansı olarak müşterilerimize uygun platformlar üzerinden, uygun reklam kampanyaları oluşturuyor, doğru hedef kitleye ulaşmalarını sağlamaktayız.