Instagram "Keşfet" ile Gelen Şöhret!
25 Haziran 21
Kabul edelim ki hepimiz +1 like bildirimini görünce mutlu oluyoruz. Görünürlük yolunda önemli bir adım olan bu bildirimin çok daha fazlası nerede mi? Instagram Keşfet! Netrom olarak sizlerle, markaların ve kişilerin Instagram platformundaki görünürlüğünü doğrudan etkileyen “Keşfet” üzerine konuşmak istedik.
Instagram Keşfet, her kullanıcının ilgi alanına göre farklılık göstermektedir yani kullanıcıya özel gönderilerin buluştuğu bir bölümdür. Bunu belirleyen ise 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan Instagram algoritmasıdır. Uygulamayı kullanma şekliniz, etkileşim verdiğiniz içerikler, takip etmeyi sevdiğiniz hesaplara benzer hesaplar ve diğer tüm etkenler göz önüne alınır ve kusursuz bir kullanıcı deneyimi için Keşfet bölümünde karşınıza çıkarılır.
Keşfet bölümünde yer alan içerikler doğru bir orantıyla yüksek erişime sahip olurlar. Bu yüksek erişim de özellikle markalar ve işletmeler için oldukça önemli bir durumdur. Çünkü potansiyel hedef kitle onlara tam olarak bu derya deniz içerik havuzundan ulaşacaktır…
Peki herkes bu avantajlı durumdan faydalanabilir mi? Tabii ki hayır!
Instagram Keşfet’e ulaşabilmek için nasıl bir yolculuk gerekiyor hep beraber inceleyelim.
İlk olarak kullanılan hesabın belli bir takipçi ve beğeni sayısına ulaşmış olması gerekmektedir. Organik takipçi ve beğeni olması gerektiğini belirmemize gerek var mı? Tabii ki de bu süreçte satın almalar ile arttırılan etkileşimlerden uzak durulması gerekiyor.
Takipçiniz var, etkileşiminiz de var ama yeterli değil işte burada diğer Instagram algoritmaları devreye giriyor. Senelerdir çözülmeye çalışılan bu algoritmalardan biri de insanların en aktif oldukları saatlerde paylaşım yapmak. Böylelikle fazla insana kısa sürede bir ulaşım sağlanırken, görüntülenme ve etkileşim almak da mümkün olacaktır. Unutmayın; Instagram bir içeriği Keşfet bölümünde sergilerken, kısa sürede yüksek etkileşim alan içeriklere öncelik verir.
Tutarlılık! İşte Instagram Keşfet’in kapılarını aralayan sihirli kelime.
Takipçilerinizi iyi tanımak, etkileşimleri ile nelere ilgi duyduklarını mutlaka analiz etmeniz gerekmektedir. Bu analizi tamamladıktan sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise bu içerikleri video mu, fotoğraf mı yoksa carousel olarak mı görmek istiyorlar? Tüm bunların sonucunda hedef kitle üzerinden yüksek etkileşim elde edilirken, Keşfet sayfasına taşınma da gerçekleşir.
Tüm bunları yaparken unutulmaması gereken, olmazsa olmaz adımımız hashtag ve konum kullanımı!
Gönderilerde konum ve doğru hashtag kullanımında bulunmak daha geniş bir kitleye ulaşmak anlamına gelmektedir. Her konuda olduğu gibi hashtag kullanımında da aşırıya kaçmaktan uzak durmalı, doğru içerikle doğru hashtag kullanımında bulunmalısınız.
Tüm adımları doğru bir şekilde uyguladık, sabırla düzenli bir şekilde Instagram kullanımında bulunduk peki Keşfet bölümünde yer aldığımı nasıl anlayacağım? Bu noktada en iyi cevap sizlere Instagram istatistik tarafından sunulmakta, gördüğünüz sayısal verilerin yorumlaması ve detaylı analizi ise Netrom’da! Müşterilerine dijital pazarlama alanında, ihtiyaçları doğrultusunda doğru hizmeti sağlayan Netrom Reklam Ajansı, sosyal medyadaki konumunuzun doğru bir şekilde oluşturulmasını ve tüm etkileşimlerin yükselen bir grafikte ilerlemesini sağlıyoruz.