Herkesin Elinin Altındaki Bir Değer: Sosyal Medya Pazarlaması

10 Şubat 21

Herkesin Elinin Altındaki Bir Değer: Sosyal Medya Pazarlaması

Instagram, Facebook, Twitter, Youtube, LinkedIn ve daha niceleri..

Günümüzde çok sayıda kişi ve kurumun aktif bir şekilde kullandığı sosyal medyayı tanımlayacak olursak; kişilerin internet aracılığı ile yaptıkları paylaşımlar bütünüdür diyebiliriz. Anahtar kelimesi “paylaşmak” olan sosyal medya, bünyesinde bir çok farklı platform barındırmaktadır. Müşterilerine bütünleşik iletişim çalışmaları sunarak, 360 derece bir hizmet sunan Netrom Creative olarak bu yazımızda sizlere sosyal medya pazarlaması hakkında bir yazı paylaşmak istedik.

Teknolojik gelişmeler, artan akıllı telefon kullanımı, sürekli online olma isteği ve günümüzün getirdiği diğer tüm şartlar sosyal medyanın, geleneksel medyanın yerini almasına sebep olmuştur. Sosyal medyanın ve sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama çalışmalarının markalar tarafından tercih edilmesini tek bir sebebe bağlamak oldukça zor. Kullanıcı ile marka arasında çift yönlü bir iletişim kurulmasını sağlayan sosyal medya platformları; maliyet olarak geleneksel medyaya göre daha uygun ve tüm faaliyetlerin ölçümlenmesine olanak sağlayan bir pazarlama anlayışı sunmaktadır. Hedeflenen kitleye, doğru platformlar üzerinden ulaşılmasına olanak veren sosyal medya pazarlaması aynı zamanda; gelişebilecek sorun veya taleplerin hızlı bir şekilde çözüme ulaştırılmasını sağlamaktadır. Böylelikle herkes için çok değerli olan bir şey olan zaman kavramından da tasarruf edilebilmektedir.

Sosyal medya pazarlamasında oldukça önemli olan birkaç adım vardır. Her marka için farklılık gösteren bu adımları inceleyecek olursak:

-Markaya ve platforma uygun içeriklerin oluşturulması

-Hazırlanan içerikler kapsamında hedef kitlenin dikkatini çekebilecek ve reklam vermeye uygun grafik çalışmalarının hazırlanması,

-Paylaşım yapılan içeriklere dair etkileşimin arttırılması ve görünürlüğün arttırılması için uygun hashtag eklemelerinin yapılması,

İçerik, dikkat çekici grafik çalışmaları, etkileşim için hashtag’lerin konumlandırılması… Başarılı bir sosyal medya pazarlaması için bunlar yeterli demek büyük bir yanlış olur. Günümüzde kimsenin göz ardı etmemesi gereken bir gerçek de belli bir bütçe ayırılarak yapılan sponsorlu paylaşımlardır. Geleneksel medya yöntemlerine göre oldukça uygun maliyetleri barındıran bu sponsorlu paylaşımlar ve gerçekleştirilen diğer tüm adımların markaları güçlü bir konuma taşımaması içten bile değildir. Bizler Netrom Creative olarak, farklı iş alanlarında faaliyet gösteren tüm markalarımız için; doğru hedef kitleye, doğru sosyal medya kanalları üzerinden ulaşıyor ve pazarlama faaliyetlerimizin detaylı analizini yaparak her ay bunların sunumunu gerçekleştiriyoruz.