E-Ticarete Nasıl Başlanır?

25 Ağustos 21

E-Ticarete Nasıl Başlanır?

Hayatımız artık dijital!

Alışverişlerimizi de uzun zamandır internetten yapıyoruz ve bu durum gittikçe gelişiyor. Markaların, küçük işletmelerin ve e-ticarete yeni başlayanların başarılı olmak için yapması gereken çok şey var.

E-ticarete başlarken yapılması gereken hedef kitle, rakip ve pazar analizi gibi araştırmaları yaparak e-ticaret firmaları ve kurucularına stratejik planlama için yol haritası çıkartılması gerekir. Çıkarılan bu yol haritasıyla müşterilerinize çok daha hızlı şekilde ulaşıp etkili bir iletişim kurabilirsiniz. E-ticaret firmalarının sosyal medya yönetimi konusunun da altı bir kez daha çizildi.

E-ticarete başladığınızda mağazanızı internete açmış olursunuz. Bu, fiziki bir dükkandan daha az maliyetlidir. Üstelik çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

Fiziki bir mağazanız olduğunda, vitriniz dikkat çekici olmalı, mağazada tüm ürünlerinizi etkili şekilde sergilemeli ve müşterileriniz ile güçlü bir iletişim kurmanız gerekir. E-ticarete başladığınızda ise bunları dijital ortamda gerçekleştirmelisiniz.

Başlarken hazırlıklarınızı planlamalı ve o plana göre ilerlemelisiniz. Böylece başından oturtmuş olduğunuz sistem sayesinde işleriniz düzenli ve kontrollü bir şekilde ilerleyecektir.

İzmir merkezli reklam ajansı olarak, e-ticaret firması kurarken dikkat edilmesi gerekenlerden bahsetmek istedik.

E-ticarete Başlarken Dikkat Edilmesi Gereken 6 Önemli Nokta;

1) Ürün Seçimi

Ürünlerinizi belirleyin ve kategorilere ayırın. Sipariş üzerine mi yoksa stoklu mu çalışacağınıza karar verin.

2) Hedef Kitle

Ürünleriniz için doğru hedef kitleyi belirleyin. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları, gelir seviyesi gibi sorular sorarak ürününüz için en doğru hedef kitleyi belirlemiş olursunuz. Bunun için iyi bir araştırma yapmanız tavsiye edilir. Sizinle aynı ya da benzer ürünleri satan e-ticaret sitelerini ve yorumlarını mutlaka inceleyin. Ürününüz için doğru hedef kitleyi bulmak, satışlarınızın artmasında önemli rol oynar.

3) Ürün Çekimi

E-ticarette müşterinizin ürün eline alıp incelemesi mümkün olmadığından, satın alma kararını etkileyen önemli etkenlerden biri ürünün fotoğrafları olacaktır. Mümkün olduğunca kaliteli, etkili ve detaylı çekimler yapmalısınız.

Ürün çekiminde önemli olan bir diğer konu, mağazanızı hangi platformda açtığınız. Hepsiburada, Amazon.tr, Gittigidiyor, N11 gibi pazar yerlerinde mağaza açmayı düşünüyorsanız, fotoğraf ve içerik koşullarını mutlaka incelemeniz gerekir.

4) Ürün Açıklaması

Ürün açıklamasını doğru şekilde yazmanız, ürününüzün arama motorlarında üst sıralarda görünmesini sağlar. Bunun için öncesinde bir araştırma yapmanız, potansiyel müşterilerinizin benzer ürünleri nasıl arattığını görmenize yardımcı olur. Belirlediğiniz anahtar kelimelerle anlamlı cümleler kurarak ürün açıklamalarınızı yazmalısınız.

5) Sosyal Medya Kullanımı

Sosyal medyayı hedef kitlenizin kullanım alışkanlıklarına göre kullanmalısınız. Nasıl paylaşımlardan hoşlandıklarını belirleyerek oluşturacağınız içerikler, müşterilerinizin dikkatini çekmenizi sağlayacaktır. Sosyal medya hesaplarınızdan ürünlerinizi müşterilerinize sunarken aynı zamanda etkili bir iletişim de kurmaya özen göstermelisiniz. Sosyal medya pazarlama için artık çok da yeni değil. Ancak canlılığını koruyan bu yeni medyayı dinamiklerine göre kullanmak, e-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler listesinde.

6) İnternet Sitesi

Markanızı tanıtacağınız ve ürünlerinizin satışını gerçekleştireceğiniz bir internet sitesi, e-ticaret yolculuğunda sizlere yardımcı olacaktır. Pazar yerinde ve sosyal medya üzerinde oluşturduğunuz sayfayı internet sitenizle desteklemelisiniz. Bunu yaparken mobil optimizasyonuna dikkat etmelisiniz. Müşterileriniz hem bilgisayarlarından hem de cep telefonlarından internet sitenizi aynı düzende görmeli ve aynı rahatlıkta kullanabilmeli.

E-ticaret firmanızı kurarken önemli noktalara dikkat etmeniz başarıya ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Ancak atlanmaması gereken bir diğer önemli konu ise dijital pazarlamadır. Özellikle e-ticaret firmanızın sosyal medya hesaplarında ve internet sitesinde vereceğiniz mesajlar yalnızca satın almaya yönelik olmamalıdır. İçeriklerinizi planlarken ve ürünlerinizin özelliklerini müşterilerinize anlatırken ürünlerinizi müşterileriniz için değerli kılmalısınız.

Neden ürünlerinizi almalılar? Aldıktan sonra nasıl hissedecekler? Ürünleriniz müşterilerinize nasıl fayda sağlayacak?

Bu soruların cevabını bulabilmek için bakmanız gereken ilk yer ürünlerinizin özellikleri olmalıdır. Cevapları bulduktan sonra, sosyal medya hesaplarınızda ve internet sitenizdeki içeriklerinizi buna göre düzenleyerek ve müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurarak e-ticarette başarı sağlayabilirsiniz.