21.Yüzyılın Yükselen Yıldızı Dijital Pazarlama

26 Ocak 21

21.Yüzyılın Yükselen Yıldızı Dijital Pazarlama

 

Dijital pazarlama için yapılabilecek en temel tanım; dijital kanallar kullanılarak gerçekleştirilen bir pazarlama yöntemidir. Bu dijital kanalları sıralayacak olursak; mobil platformlar, internet ve sosyal medya diyebiliriz. Gün geçtikçe farklı bir yenilik sunan teknolojik gelişmeler, interaktif markalar oluşturma isteği, oluşturulan kampanyalardan daha hızlı bir etki alabilmek ve tüm bunları daha uygun maliyetlerle gerçekleştirme arzusu dijital pazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemleri karşısındaki yükselişini oldukça etkilemiştir. Netrom Creative olarak 2021 yılının ilk blog yazısında sizlerle çağımızın yükselen yıldızı dijital pazarlama hakkında bir yazı hazırladık.

 

Dijital pazarlama kendi içerisinde SEO, SEM, Sosyal Medya Pazarlaması, E-Ticaret, İçerik Pazarlaması, PR Pazarlama vb. birçok farklı alanda faaliyet göstermektedir. İçerisinde bu kadar farklı alan barındıran dijital pazarlamanın içerisinde yer alan karakterler de oldukça çeşitlidir. Dijital ajanslar, freelance çalışanlar, influencer’lar, Youtuber ve Instagrammerler, sosyal medya yöneticileri gibi farklı iş alanlarında görev alan kişilere ev sahipliği yapmaktadır. Temelindeki düşüncenin tüketici deneyiminin arttırılması olan dijital pazarlamayı, geleneksel pazarlamadan ayıran çok net özellikler bulunmaktadır. Bunlardan en temel olanı; geleneksel pazarlamanın aksine, dijital pazarlamanın yazılı basın, televizyon, radyo, billboard gibi kanallarda tüketici ile buluşturulmaz. Bu kanallar uzun bir süre başarılı olsalar da endüstri 4.0 ve akıllı tüketim çağı ile birlikte dijital pazarlamanın karşısındaki etkinliğini yitirmişlerdir. Bu etkinliğin yitirilmesindeki en büyük etkenlerden biri de dijital pazarlamanın çift yönlü bir iletişim kurması ve faydalanan markaların ölçümleme konusunda net verilere erişebilmesi. Geleneksel pazarlama müşteri ve markalar arasındaki ilişkinin sonuçlarını dijital pazarlama gibi gözler önüne serilmesine imkan vermemektedir.

 

We Are Social ve Hootsuite’in birlikte hazırladığı 2020 yılı internet kullanım oranlarına göre ülkemizde;

  • 62 milyon internet kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %74’ü
  • 54 milyon sosyal medya kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %64ü
  • 77 milyon mobil kullanıcısı, Türkiye nüfusunun %92’sini oluşturmaktadır.

 

Tüm bu istatistikler göz önüne alındığında, ülke nüfusunun büyük bir bölümünün aktif bir internet kullanıcısı olduğu net bir şekilde ortaya konulmaktadır. Hatta öyle ki Türkiye’deki kullanıcılar günde ortalama 7.5 saatlerini internette geçirirken, günde ortalama 3 saatlerini televizyon izleyerek geçirmektedir. 2007 yılında İzmir’de faaliyet göstermeye başlayan Netrom Creative olarak bizler; dijital pazarlama üzerine son teknolojik gelişmeleri takip ederek, doğru hedef kitleye doğru kanallar üzerinden ulaşıyor ve müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda en etkin bir şekilde bütünleşik iletişim çalışmalarımızı sunuyoruz.